måndag 15 mars 2010

Min undervisning om tre år ????

Jag förutsätter att varje elev har varsin oavsett ålder. Min undervisning blir papperslös med bara datorn som informationskälla. Mina elever kommer att jobba med hjälp av datorn. Arbetena skickas till mig , som läggs i olika mappar. Eleverna kommer att få omedelbar feedback , vilket gör att de inspireras att jobba vidare. Wikis skapas , där vi kan jobba med bl.a. landskap, länder. Föräldrarna kan ta del av elevernas arbeten. Bambuser kommer vi att använda, där eleverna kommer att kunna höra och se hur de läser bl.a. engelska texer. De kommer att vänja sig vid sina egna röster och se sig själva, vilket annars är ett problem. Smartboard lommer jag att använda. Tänk om någon elev är sjuk, så kan den bara följa undervisningen hemma. Att använda unikum blir lättare med varsin.
Detta är mina visioner om undervisningen om tre år, MEN DET FÖRUTSÄTTER ATT ALLA FÅR VARSIN.

3 kommentarer:

  1. Christina L (IT-pedagog)16 mars 2010 kl. 15:14

    Ja visst vill vi att alla ska få Varsin! Inom hur många år vet vi inte, men vi kan nog vara ganska säkra på att kommer att ske. Någon gång. Tänk vilka möjligheter det skulle innebära, precis som du skriver!

    SvaraRadera
  2. Så duktiga ni är! Skapat blogg, filmat och reflekterat! Men jag saknar att jag inte kan kommentera till er alla på en gång! Eller kan jag det?
    Ann-Sofi

    SvaraRadera
  3. Christina: Visst vore det underbart med varsin så fort som möjligt. Kreativiteten och idéerna finns.

    SvaraRadera