tisdag 23 mars 2010

Wiki

Jag arbetar i alla tre sexorna och det är mycket kul och givande . Livskunskap har vi på schemat och det har jag en gång i veckan . Det går inte att ha samma lektion i klasserna , för grupperna är olika, som det brukar vara. Det är det som gör att det är så inspirerande och utvecklande att jobba.
I en av sexorna har jag jobbat mycket tillsammans med klassläraren och med den klassen kommer jag att jobba med wiki. Wiki är nytt för mig och jag är mycket nyfiken på hur det är att jobba med det.
Jag har startat en wiki , som heter Livskunskap. Eleverna har börjat att skriva dikter om ämnet t.ex. vänskap, livsglädje, livet, grupptryck, egenskaper. De kommer att få skriva dikterna i wiki och läsa upp dem i Bambuser, som vi också ska lägga in. Eleverna är tillfrågade och de tycker att det ska bli spännande.
Nu ikväll har jag bjudit in alla eleverna i Wiki, så att de kan börja arbeta där. Spännande att se om det fungerar. Man måste ju våga pröva .
Jag återkommer om hur det går.

3 kommentarer:

  1. Så spännande att du skall arbeta med wiki! Som du säger så måste man våga pröva. Jag ser fram mot att få höra hur det går.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Kul! Framförallt roligt att du ger dig ut i det blå - att du vågar testa något nytt! Skall bli spännande att följa processen :)

    SvaraRadera
  3. Ville bara tipsa om en lättläst bok...

    Internetsökningens didaktik av Annbritt Enochsson.

    Om ni inte läst den gör det! Den är väldigt inspirerande och väcker tankar om hur man använder och skulle kunna använda IT i skolan. Visserligen har en hel del kommit till sen boken skrevs, men den är ändå läsvärd.
    Lycka till!

    Anna

    SvaraRadera